ÚJ MÚZEUMI IRÁNYOK 3.-4. címmel koordinátori rendezvénysorozatra várnak minden érdeklődőt október 14-én, szerdán 10:00 órától. A délelőtti alkalom a múzeumok és felsőoktatási intézmények közötti együttműködésről, míg a délutáni a szolgáltató múzeumokról szól majd.
A Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (SZNM MOKK) és az Iparművészeti Múzeum – Ráth György–villa vár minden érdeklődőt a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek EFOP-3.3.3-VEKOP-16-2016-00001 projekt keretében megrendezésre kerülő ÚJ MÚZEUMI IRÁNYOK 3. – Múzeumok és felsőoktatási intézmények közötti együttműködésről és ÚJ MÚZEUMI IRÁNYOK 4. - Szolgáltató Múzeumok elnevezésű helyi szakmai napra.
A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek projekt keretében az új múzeumi irányokat körbejáró szakmai napok második stációja a Ráth György–villában kerül megrendezésre, ahol az érdeklődők ízelítőt kaphatnak a múzeumok és felsőoktatási intézmények együttműködéseinek lehetőségéről valamint a szolgáltató múzeumok új típusú programjairól.
Időpont: 2020.október. 14. 10:00
Fotó: Rálik Alexandra; Ki viszi be az irodalmat? című konferencia
Találkozási pont: Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest, Kazinczy u. 23-27, 1075
9:30 – 9:50 Érkezés, regisztráció az ELTE PPK épületénél
9:50 – 10:00 Köszöntő – Sóki Diána, MOKK múzeumi koordinátor, Petőfi Irodalmi Múzeum
10:00 – 10:55 Séta az ELTE PPK épületétől a Ráth György-villáig. A séta során megszólal a felsőoktatás és múzeumi élet egy-egy szereplője, közöttük: Raátz Judit, egyetemi oktató, dr. Joó Julianna, közönségszolgálati osztályvezető, Mlynarik Júlia, az Színház és Filmművészeti Egyetem hallgatója. Bemutatásra kerül a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek projekt keretében kidolgozott Kortársítás – Kortárs képzőművészeti interpretációt segítő és népszerűsítő mintaprojekt.
A sétához kapcsolódnak majd olyan virtuális tartalmak, amelyek lehetővé teszik, hogy az is bejárja az útvonalat, aki a szakmai napra nem tud eljönni.
11:00 – 11:30 A múzeum és a felsőoktatás összekapcsolódásának konkrét lehetőségeiről és a szerzett tapasztalatokról – Dr. Joó Julianna közönségszolgálati osztályvezető, Iparművészeti Múzeum–Ráth György–villa
11:35– 11:50 A felsőoktatási szereplők bevonása a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek című projektbe. A projekt aktuális képzéseinek népszerűsítése – Szu Annamária fejlesztési osztályvezető, Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ
11:55 – 12:20 Lezáró ötletelés, közös projektek tervezése
Időpont: 2020.október. 14. 12:30
Fotó: Dr. Joó Julianna, közönségszolgálati osztályvezető, Hírességek Budapestje című elektromos rolleres kulturális és művészeti túra
Helyszín: Ráth György–villa, 1068 Budapest, Városligeti fasor 12.
12:30 – 12:40 Érkezés, regisztráció
12:45 – 12:55 Bemutatkozás – moderátor: Dabi-Farkas Rita, múzeumi koordinátor, Ludwig Múzeum
13:00 – 13:15 A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek projekt keretében elkészült Szolgáltató Múzeum című – 19. Múzeumi iránytű kötet bemutatása. A projekt aktuális képzéseinek bemutatása, népszerűsítése. Beszélgetés a résztvevőkkel a COVID–19 hatásáról a szolgáltató múzeumokban – Dabi-Farkas Rita múzeumi koordinátor, Ludwig Múzeum
13:20 – 13:30 „Tied a gyűjtemény! – digitalizált gyűjtemények oktatási hasznosítása„ – A Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek projekt keretében kidolgozott mintaprojekt bemutatása – Sóki Diána múzeumi koordinátor, Petőfi Irodalmi Múzeum
13:35 – 14:25 A Ráth György-villa bemutatása. Az intézmény programjainak, szolgáltatásainak megismertetése – Borsai Dóra múzeumpedagógus és Péterfy Melinda múzeumpedagógus, Iparművészeti Múzeum – Ráth György-villa
14:30 – 14:35 Kávészünet
14:40 – 16:00 A Hírességek Budapestje című elektromos rolleres kulturális és művészeti túra szakmai bemutatása – Dr. Joó Julianna, közönségszolgálati osztályvezető, Iparművészeti Múzeum – Ráth György-villa
Az eseményen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, létszám: maximum 10 fő.
Figyelem! A rolleres városnéző séta szakmai bemutatóján rollerrel vagy anélkül is részt vehetnek. Roller igénylése esetén 3000 Ft/fő használati díj fizetendő. Ez irányú igényüket a regisztrációkor jelezzék!
A részvétel regisztrációhoz kötött, kérjük e-mailen jelezzétek a részvételi szándékot október 12., hétfő 16:00 óráig! Kérjük a jelentkezésnél jegyezzék meg, hogy csak a délelőtti , csak a délutáni vagy mindkét programrészen szándékoznak részt venni!
délelőtti alkalom regisztrációja: sokid@pim.hu
délutáni alkalom regisztrációja: dabifarkas.rita@ludwigmuseum.hu
létszám: maximum 10 fő
Felhívjuk szíves figyelmét a rendszeres kézmosás, kézfertőtlenítés és a védőtávolság betartásának fontosságára. Zárt terekben maszk használata kötelező. Megértését köszönjük! Tájékoztatjuk, hogy az aktuális járványügyi helyzet a program megvalósulását befolyásolhatja, illetve az online térbe helyezheti át.