EN facebook

Megjelent a MúzeumCafé Backstage

2019-08-05 09:00

Mi történik a kulisszák mögött? Hogyan áll össze a kurátori koncepció, milyen körülmények között várakoznak a műtárgyak a kiállításra, miként áll össze a múzeumshopok választéka? A múzeumi háttérmunka előtt tiszteleg a MúzeumCafé 72. száma.

Frazon Zsófia a kutatás és kurátori munka összefüggéseiről elmélkedik, Fisli Éva a kurátori jogvédelem problémáját veti fel írásában. Basics Beatrix a múzeumi adattárak nyilvánosságáról ír, Magyar Katalin a múzeumépületek akadálymentességének fontosságát hangsúlyozza a lap legújabb számában. Schleicher Vera a Néprajzi Múzeum gyűjteményének költözésre való felkészítése során adódó kérdéseket veszi sorra, Rácz Tibor Ákos a civilek bevonásának előnyeit és hátrányait veszi számba a régészeti kutatásban. Kégli Balázs a múzeumshopok világáról beszél Emőd Péter interjújában, Gréczi Emőke Orosz Mártont a Vasarely Múzeum és a Vasarely-kutatás helyzetéről faggatja.

A Kutatás rovatban Pócs Veronika Pán Imrének az emigrációban is aktív, művészetszervezéssel töltött éveit tekinti át, Nagy László egy elveszett Ary Scheffer-kép kapcsán elmélkedik a zene, a színház, az irodalom és a képzőművészet kapcsolatáról a romantika korában.

A Kiállítás rovat gazdag olvasnivalót kínál: Farbaky Péter a magyar vonatkozású műtárgyakat is bemutató firenzei Verrocchio-kiállításról, Kuti Klára a Deutsches Historisches Museum tárlatáról, Zuh Deodáth a budapesti Ludwig Múzeum Bauhaus-jubileumáról ír.

A Szemle rovatban Basics Beatrix a Békés Megyei Levéltár újabb köteteit, Karácsony Ágnes az OSZMI közelmúltban megjelent, az 1920 és 1949 közötti időszakot érintő forráskiadványát, Bereczki Ibolya a Málenkij Robot Emlékhely értelmezéséhez készült pedagógiai segédanyagot ismerteti. A Módszertan rovatban Csala Ildikó a Rózsák terén álló templom freskójának restaurálási munkáit idézi fel.

A Híreket Magyar Katalin, a Kalendáriumot Berényi Marianna állította össze. A portréfotókat Szilágyi Lenke készítette. A címlap – a Néprajzi Múzeum raktárrészletének felhasználásával – Pintér József munkája.


Fotó: Soltész Vince